Ken je dat? Je hebt de hele dag gewerkt en net je kinderen opgehaald. Eigenlijk wil je zo snel mogelijk eten. Maar om nu alweer pizza te bestellen. Dat hebben jullie twee dagen geleden ook al gegeten. Daarnaast loopt steeds eten bestellen ook behoorlijk in de papieren, en je hebt nog steeds geen geldboom in de tuin.

Hier lees je 9 tips om na een drukke dag snel eten op tafel te zetten.

 

Kook vooruit

Heb je in het weekend een keer een uur of twee over? Duik dan eens de keuken in. Maak een stamppot of bereid een ovenschotel voor voor de komende dagen.

Als je veel maakt kan je ook nog een portie invriezen, voor dubbel gemak.

Broodje shoarma met sla, komkommer en snoeptomaatjes

Een broodje shoarma met sla, komkommer en snoeptomaatjes is snel klaar, lekker en gezond. 

Of maak de kapsalon variant met kaas uit de oven met patat of aardappelschijfjes. Wil je nog wat extra vitamines toevoegen? Lekker met champignons, paprika, mais of doperwtjes.

Broodje shoarma met sla, komkommer en snoeptomaatjes

Een broodje shoarma met sla, komkommer en snoeptomaatjes is snel klaar, lekker en gezond. 

Of maak de kapsalon variant met kaas uit de oven met patat of aardappelschijfjes. Wil je nog wat extra vitamines toevoegen? Lekker met champignons, paprika, mais of doperwtjes.

Pastasalade

Pastasalade doet het altijd goed, en is makkelijk en snel klaar te maken. In de tijd dat de pasta kookt, bereid je de overige ingrediënten, en klaar ben je.

Doordat er tig varianten zijn, kan je naar hartenlust variëren. Lekker met als vega versie met mozzarella, cherrytomaatjes en basilicum. Maar ook heerlijk met ham of vis, bijvoorbeeld deze met tonijn.

Een snelle curry 

Binnen 15 – 20 minuten kan je een curry op tafel hebben.

Oké, niet zonder behulp van pakjes of zakjes. Maar een curry maken hoeft niet ingewikkeld te zijn. Bijvoorbeeld deze met zalm en paksoi.

Een snelle curry 

Binnen 15 – 20 minuten kan je een curry op tafel hebben.

Oké, niet zonder behulp van pakjes of zakjes. Maar een curry maken hoeft niet ingewikkeld te zijn. Bijvoorbeeld deze met zalm en paksoi.

Chili con Carne

Chili con Carne is snel klaar. En is nog lekkerder wanneer je het een dag van tevoren klaarmaakt.

Maak bijvoorbeeld een grote pan Chili op zondag. Dan hoef je het op maandagavond alleen nog even op te warmen. Nog even een stokbroodje afbakken, en klaar ben je.

Soep met brood

Maak eens soep van verse groenten. Bijvoorbeeld tomaten of pompoensoep. Dat is lekker én gezond.

En als je dan toch bezig bent, maak je met dezelfde moeite een dubbele hoeveelheid. Vries de helft in, zodat je er later nog een keer van kunt eten.

Soep met brood

Maak eens soep van verse groenten. Bijvoorbeeld tomaten of pompoensoep. Dat is lekker én gezond.

En als je dan toch bezig bent, maak je met dezelfde moeite een dubbele hoeveelheid. Vries de helft in, zodat je er later nog een keer van kunt eten.

Macaroni of spaghetti

Oké, met verse ingrediënten is dit veel lekkerder. Maar een simpele pasta kan binnen 15 tot 20 minuten op tafel staan.

 Het enige wat je nodig hebt zijn macaroni, een pot saus, wat verse groenten, gehakt en geraspte kaas.

Bouw je eigen hamburger

Dit is bij ons tijdens vakanties ontstaan. Maar inmiddels staat dit ook regelmatig op vrijdagavonden op het menu. Het is lekker, de kinderen vinden het super leuk en het staat snel op tafel. 

Het concept is simpel. Bak de hamburgers en snij de broodjes alvast open. Vervolgens zet je bakjes met de overige ingrediënten op tafel. Bijvoorbeeld sla, kaas, uitgebakken spek, uitjes, plakjes komkommer en augurk.

 

Bouw je eigen hamburger

Dit is bij ons tijdens vakanties ontstaan. Maar inmiddels staat dit ook regelmatig op vrijdagavonden op het menu. Het is lekker, de kinderen vinden het super leuk en het staat snel op tafel. 

Het concept is simpel. Bak de hamburgers en snij de broodjes alvast open. Vervolgens zet je bakjes met de overige ingrediënten op tafel. Bijvoorbeeld sla, kaas, uitgebakken spek, uitjes, plakjes komkommer en augurk.

 

Your MEAL Planners 

Zussen Rosa en Lucy hebben een onwijs gaaf maaltijdbox concept ontwikkeld speciaal voor gezinnen én singles; Your MEAL Planners. Naast de ingrediënten en recepten voor het avondeten krijg je ook recepten voor ontbijt en lunch én tips voor het gebruiken van restjes. 

Van de single maaltijdbox kan je zelfs drie keer eten, terwijl je maar twee keer hoeft te koken. Op één van de avonden combineer je de gemaakte ingrediënten tot een nieuwe maaltijd. Super handig!  

Met koken kunnen wij je niet helpen. Maar wel om te zorgen dat je daar meer tijd voor hebt.

Krijg jij de kriebels van je administratie? Heb je geen idee wat je op social media moet posten? Of kan je wel wat hulp bij gebruiken met e-mail of agendabeheer?

Je hoeft niet alles zelf te doen. Misschien kan je wel taken uitbesteden aan een virtueel assistent?

× WhatsApp